Apple обяви, че ще забави до началото на следващата година промените в своята политика за поверителност, които могат да намалят рекламните приходи на Facebook и други компании, които таргетират потребителите на iPhone и iPad, предава Ройтерс.
Забавянето може да е от полза на Facebook, която миналата седмица обяви, че промените в операционната система iOS 14 могат да засегнат един от инструментите ѝ за мобилна реклама, който е „толкова неефективен за iOS 14, че може да няма смисъл да се предлага“.
Apple обяви новите си правила за неприкосновеност още през юни. Те трябваше да влязат в сила с пускането на мобилната операционна система iOS 14 тази есен. Сред тях е ново изискване рекламодателите, които използват предоставен от Apple идентификатор за проследяване или други инструменти, които имат подобна функция, да показват изскачащо известиe на потребителите, с искане за разрешение за подобно следене.
Компаниите за дигитална реклама ще могат да обяснят в известието защо искат позволение за следене, но те очакват, че повечето потребители ще откажат разрешение. Apple заяви вчера, че няма да започне да ползва тази опция до началото на следващата година.