Според проучване на Ройтерс, бизнес настроенията на японските производители се предполага, че са подобрили през последните три месеца до декември. Това е въпреки забавянето на световната икономика, което продължава да замъглява перспективите. Важното проучване на централната банка показва, че настроенията в сектора на услугите остават стабилни, благодарение на оптимистичното вътрешно търсене.
Очаква се, че бизнес анкетата „Танкан“ на Японската централна банка да покаже, че индексът на доверието на големите производители е увеличен до плюс 10 през декември, в сравнение с плюс 9 през септември. Това ще бъде третото поредно тримесечие на подобрение.
Индексът на настроението сред непроизводителите вероятно ще остане стабилен на ниво плюс 27, без промяна спрямо предишното проучване от септември.
Анализаторите от Daiwa Institute of Research споделят очакванията си, че бизнес доверието сред големите производители ще се подобри в автомобилния сектор, поради напредъка във възстановяването на производството. В сектори като търговията на дребно и хотелиерството и ресторантьорството вероятно има повишение настроението благодарение на ръста в потреблението на чуждестранни посетители, макар недостигът на работна ръка да е влияел негативно върху строителството.
Според проучването, големите фирми планират да увеличат капиталовите си разходи с 12,4% през тази фискална година, завършваща през март 2024 г., което е лек спад спрямо 13,6% в предходното проучване от септември.
Централната банка на Япония ще обяви данните в 8:50 часа на 13-ти декември (2350 GMT, 12-ти декември).
Централната банка на Япония ще наблюдава внимателно данните от танкан, за да оцени състоянието на икономиката преди предстоящото заседание на банката, запланувано за 18-ти и 19-ти декември.
Управителят на BOJ, Казуо Уеда, посочи пред парламента в четвъртък, че централната банка се очаква да се сблъска с по-големи икономически предизвикателства през новата година.