Настроенията на германските потребители се влошиха за четвърти пореден месец през февруари, тъй като удължаването на строгите блокади за овладяване на пандемията

четвъртък, 28 януари 2021 г.

Канцлерът Ангела Меркел и държавните лидери се споразумяха миналата седмица да удължат мерките до средата на февруари, тъй като Германия, някога модел за подражание в борбата с пандемията, се бори с втора вълна от вируса и висок ежедневен брой на смъртните случаи от COVID-19.

По-строгите блокади, които са в сила от средата на декември, принудиха повечето магазини и училища да затворят. Ресторанти, барове и места за забавления са затворени от началото на ноември. Изследователят на GfK Ролф Буркъл заяви, че затварянето на големи части от сектора на търговията на дребно е засегнало склонността за покупки също толкова силно, колкото първото блокиране през пролетта на миналата година.

Потребителските настроения вероятно ще останат по-слаби и през март, каза Буркъл. Устойчиво възстановяване може да се очаква само след като броят на заразените намалее повече, което ще позволи облекчаване на мерките“, каза той.