Изследователският институт GfK съобщи, че индексът на потребителските настроения, базиран на проучване сред около 2000 германци, е спаднал до -15,6 пункта от ревизираните -7,5 през януари. Това представлява най-ниската стойност от юни насам, като понижението е много по-голямо от прогнозата на Ройтерс за спад до -7,9 пункта.
По-строгите блокади, които са в сила от средата на декември, принудиха повечето магазини и училища да затворят. Ресторанти, барове и места за забавления са затворени от началото на ноември. Изследователят на GfK Ролф Буркъл заяви, че затварянето на големи части от сектора на търговията на дребно е засегнало склонността за покупки също толкова силно, колкото първото блокиране през пролетта на миналата година.
Потребителските настроения вероятно ще останат по-слаби и през март, каза Буркъл. Устойчиво възстановяване може да се очаква само след като броят на заразените намалее повече, което ще позволи облекчаване на мерките“, каза той