Доверието на потребителите в икономиката на еврозоната отчита рязко подобрение през месец март, отчитайки 101 пункта. С това показателят се върна на нивата от преди коронавирусната пандемия, която започна точно преди година. През февруари 2020 г. за сравнение, потребителското доверие отчиташе 96 пункта, а след разпространението на вируса на Стария континент падна под 70 пункта.
Основната причина за оптимизмът, според анализаторите, е ускоряването на ваксинациите, които в крайна сметка трябва да намалят тежестта върху икономиките. Европейският фонд за възстановяване на стойност 750 млрд. евро вероятно ще осигури тласък на икономиката на еврозоната през втората половина на годината.
Едновременно с покачването на доверието на потребителите имаме и подобряване на очакванията по отношение на заетостта.
Най-силно е увеличаването на потребителското доверие в Германия – 7.9 пункта. След нея са Испания с 6.2 пункта, Франция с 5.4 , Италия с 4.9 и Холандия с 4.4 пункта.