Ново проучване установи, че доверието на потребителите е разклатено от коронавирусната криза, тъй като оптимизмът остава нисък, въпреки намаляването на ограниченията за блокиране.
Последните данни показват, че доверието е на минус 34 пункта, тъй като потребителите са загрижени за икономическото въздействие на пандемията, като безработицата същевременно нараства на фона на предупрежденията за рецесия.
През този месец правителството формулира план за облекчаване на ограниченията за блокиране, включително позволяване на несъществени търговци на дребно да отворят най-рано от 1 юни, като бизнесът с хотелиерството ще остане затворен най-малко до 4 юли.
Въпреки това плановете за премахване на блокирането, което също накара жилищния пазар да се отвори отново, не повиши индекса на потребителското доверие на GfK.
Доверието в общата икономическа ситуация през последните 12 месеца се понижи със седем пункта през последните две седмици до минус 55.
Оптимизмът спрямо личните финансови ситуации през последните 12 месеца беше равен на минус четири точки, докато увереността за следващите 12 месеца се увеличи с два пункта.
Основният индекс за покупки се увеличи с два пункта и стигна до минус 47.
Директорът на GfK Джо Статън заяви, че доверието на потребителите остава „очукано и насинено“, въпреки съобщенията по-рано този месец.
„Тъй като исканията за безработица нарастват с най-високия процент на регистрираните данни и предупрежденията за тежка рецесия и евентуални увеличения на данъците, щетите, нанесени от пандемията на коронавирус в икономическия пейзаж на Обединеното кралство, бяха оголени“, каза Статън.