През месец май потребителите в Германия започнаха да се възстановяват след шока, предизвикан от пандемията COVID-19. Както икономическите очаквания, така и очакванията за доходи, както и склонността към купуване, са леко увеличени.
В резултат GfK прогнозира стойност от -18,9 пункта за юни 2020 г., 4,2 пункта по-висока от нивото му през май тази година (ревизирана до -23,1 пункта). Това са резултатите от проучването на GfK Германия за май 2020 г.
Когато GfK са събирали данни за априлското проучване, много от потребители в Германия са били шокирани от ужасните снимки, идващи от Северна Италия, Ню Йорк и Испания. Това е допринесло за безпрецедентен срив в настроенията на потребителите.
Потребителският климат не наблюдава по-нататъшен спад през май. Въпреки това стойността от -18.9 пункта е втората най-ниска стойност, която някога е регистрирана за потребителския климат на GfK в Германия.